Tuotepäällikkö-blogi
Ajatuksia tuotejohtamisesta ja tuotepäällikön työstä.
Mitä tekee Product Ops?
Product ops vastaa tuotejohtamisen operatiivisista asioista. Lue mitä ne ovat, kenelle ne kuuluvat ja pitääkö yrityksessä olla oma Product Ops rooli tai toiminne.
Positiivinen ilmapiiri parantaa tiimin tuloksia
Tiimi tarvitsee hyviin tuloksiin positiivista ilmapiiriä. Voit vaikuttaa tiimin positiivisuuteen pienillä keinoilla
Ideoiden hylkääminen on helpompaa roadmap-liukuhihnan avulla
Ideoita testataan ja hylätään aivan liian vähän. Lue miten roadmap liukuhihna ja pieni backlog voi auttaa tekemään parempaa esitestausta.
Älä jäädytä release scopea – tuhoat ketteryyden
Jäädytetty release scope tuhoaa ketteryyden – lue kolme pääsyytä minkä takia.
Tuotepäällikkö, tuoteomistaja ja Scrum Master – kolmiodraama vai voittava troikka?
Mitkä ovat hyviä käytäntöjä tuotepäällikön, tuoteomistajan ja Scrum tiimin yhteistyöhön?
Mitä verkkokauppa voi opettaa meille backlogin hallinnasta?
Mitä verkkokauppa ja tilauksen tilanne voi opettaa meille asioita backlogin hallinnasta?
Haetko Product Owneria töihin teille – lue tämä ensin!
Miksi täysipäiväinen tuoteomistaja on hyvä idea? Mitä on tuoteomistajan vastuulistalla. Miten tuoteomistaja auttaa tuotepäällikköä.
Miksi tuoteomistaja-roolin nimessä on omistaja-sana?
Mitä tuoteomistaja omistaa? Miksi käytetään omistaja-sanaa? Miten tuoteomistaja ja tuotepäällikkö toimivat yhdessä?
Kuinka laadit Win-loss analyysin?
Win-loss analyysi paljastaa miksi kauppa käy tai ei käy. Kirjoituksessa esitetään yksinkertaiset ohjeet Win-loss analyysin tekemiseen oikein.
Miten hyödynnät Win-loss analyysiä oikein?
Win-loss analyysi paljastaa miksi kaupat jäivät syntymättä, mutta vain jos se tehdään oikein. Valjasta Win-loss analyysi hyödylliseksi liiketoiminnan kehitystyökaluksi.
Kuka on asiakkaasi?
Me puhumme sujuvasti asiakkaista, asiakaslähtöisyydestä ja asiakasymmärryksestä. Mutta kuka tai mikä asiakas oikein on? Varmaa on, että asiakas on Tuotejohtamisen ytimessä!
Tuotepäällikkö, kuinka lunastat uudenvuodenlupauksesi?
Tuotepäällikkö halusi menestystä omalle tuotteelleen ja teki joukon uuden vuoden lupauksia. Mutta miten ne lunastetaan?
Uusi vuosi, uudet värit ja leveämmät hartiat
Vuoden 2022 alkaessa tarve tuotejohtamiselle on suurempi kuin koskaan ennen. Linkedinissä tuotepäälliköiden hakuja tipahtelee tasaisen tahtiin ja etenkin ohjelmistokehitykseen liittyvien työpaikkailmoitusten määrä on kasvussa. Myös meidän kykymme palvella kasvavaa...
Miksi asiakas ostaa tuotteesi?
Mitä oikein tapahtuu, kun asiakas ostaa? Mitä tarvitaan myyntitapahtumaan?
Product manager and product owner – What’s the difference?
to ensure The differences between a product manager and a product owner have been argued about for more than 20 years, since the role of the product owner started to put down its roots. In the background is the argument about what responsibility each has and where...
Three reasons for a poor product strategy
The company's product strategy is intended to guide the organization's efforts towards the goals set for the product. If the product fails totally, then the reason is usually a bad idea. On the background of poorly performing products, there is either an incompetent...
Tuotejohtaminen osaksi Eficoden palveluportfoliota
Eficode, Euroopan johtava DevOps-yhtiö on ostanut Contribyten, Suomen johtavan yrityksen tuotehallinnan ja ketterien menetelmien (Agile) kehityspalveluissa. Suomalaisen tuotejohtamisosaamisen kehittäminen jatkuu leveämpien hartioiden varassa ja samalla palvelut laajenevat kansainväliseksi.
Tuotepäällikkö ja tuoteomistaja – mitä eroa?
Tuotepäällikön ja tuoteomistajan eroista ja vastuista on kiistelty reilut kaksi vuosikymmentä. Siitä asti, kun tuoteomistajan rooli alkoi vakiintua. Taustalla on väittely siitä, minkä vastuun kukin omistaa ja mihin raja pitäisi vetää. Lähtökohta kiistelylle on väärä....