Palvelumuotoilu ketterässä kehittämisessä

Maria Wan

Maria Wan

Palvelumuotoilija

Pääkouluttaja

Puhelin: +358 40 586 8899
maria.wan@contribyte.fi

Palvelumuotoilu ketterässä kehittämisessä

Miten ottaa asiakaskokemus huomioon, kun siihen liittyy kosketuspisteitä käyttöliittymästä verkkoon ja sosiaalisesta mediasta asiakaspalveluun? Perinteinen tuote- ja ohjelmistokehitys sisältää esim. käyttöliittymän kehityksen, mutta monikanavainen asiakas jää usein huomiotta.

Palvelumuotoilu ketterässä kehittämisessä on yhden päivän syväsukellus asiakaskokemuksen suunnittelun liittämisestä tuotekehitykseen. Koulutuksessa käydään läpi palvelumuotoilua tuotteen tai palvelun kehittämisen yhteydessä. Tuote- ja palveluorganisaatioissa opitaan miten ja miksi huomioida asiakas jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ja miten kehittää asiakaskokemusta tuotteen elinkaaren kaikissa vaiheissa. Ennen kaikkea kurssin sisältö on suunnattu tuotekehittäjille: Ota omistajuus asiakkaasta jo kehitysvaiheessa ““ ketterästi!

Teoriaa sekä käytännön harjoittelua

Mitä yhteistä on palvelumuotoilulla ja UX-suunnittelulla, miten asiakaskokemusta mitataan ja miten palvelumuotoilun voi tuoda osaksi ketterää kehitystä? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastataan kurssilla luentojen, harjoitusten ja ryhmätöiden kautta. Mukaan kurssilta saa palvelumuotoilun kattavan työkalupakin, jota voit hyödyntää osana yrityksesi kehitysprosessia.

Tämän kurssin jälkeen

  1. On selvää, että palvelumuotoilu kuuluu kaikille. Erityisesti organisaatiossa, jossa asiakaskokemus on merkittävä arvo, palvelumuotoilu on huomioitava jo tuotekehityksessä.
  2. Palvelua/ tuotetta osataan katsoa asiakkaan silmin
  3. Tuotteen/ palvelun elinkaarta kyetään johtamaan asiakaskokemuksen kautta
  4. Yrityksen osaaminen ja työkalupakki ovat sillä tasolla, että palvelumuotoilua ei tarvitse enää ostaa projekteittain ulkopuolelta.

Ota siis pallo haltuun palvelumuotoilusta!

Kenelle

Valmennus on tarkoitettu ohjelmisto- ja tuotekehitystä tekeville yrityksille, jotka käyttävät ketteriä menetelmiä (Scrum, Kanban, SAFe jne.) ja haluavat nostaa asiakaskokemuksen kehityksen ytimeen.

 

Ota asiakaskokemus keskiöön jo tuotekehityksen alkumetreiltä!

"Mahtava ja mukaansa tempaava kouluttaja. Sain koulutuksesta sen, mitä lähdinkin hakemaan. Kiitos erittäin paljon onnistuneesta koulutuksesta."

 

Koulutuksen ohjelma:

  • Mitä on palvelumuotoilu? Miksi ja mitä sinun pitäisi tietää palvelumuotoilusta?
  • Prosessi, toimintatapa, ajattelutapa, työkalut.
  • Asiakasymmärrys, asiakaslähtöisyys ja asiakaskokemus
  • Palvelumuotoilun perusrunko:
    1. Iso kuva
    2. Ideointi ja valinta: ideoinnin tavoitteet ja keinoja ideoida ja valita
    3. Analysoi: käyttäjä- ja asiakaspersonat, arvolupaukset, palvelupolku, service blueprint
    4. Palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen kartoitusmenetelmiä
    5. Testaa: prototyyppi, MVP
    6. Validiointi: käy tulokset läpi ja iteroi
    7. Lanseeraus: palvelulupaus ja asiakaskokemus
    8. Mittaaminen: tunnista kuilut

 

  • Työskentelyä helpottavia työkaluja
  • Palvelumuotoilun johtaminen läpi organisaation ja toimintojen
  • Kuka omistaa asiakkaan? palvelun? tuotteen?
  • Miten heitän palloa osastolta toiselle? Motivointi, delegointi, kommunikointi.
  • Yhteenveto ja päivän päätös

Hinta ja sisältö

Yhdenpäivän yrityskohtaisen koulutuksen hinta on 6000€ + alv. Hintaan lisätään mahdolliset matkakulut. Asiakas on vastuussa koulutuksen käytännönjärjestelyistä.

Hintaan sisältyy sähköinen materiaali sekä palvelumuotoilun työkalupakki, jossa on kokoelma palvelumuotoilua helpottavia pohjia ja työkaluja.

Palvelumuotoilu kuuluu kaikille!

 

Pyydä räätälöintiä tai kysy lisää!

Maria Wan – 040 586 8899

Harri Pendolin -040 582 0865

training@contribyte.fi

Yrityskohtainen koulutuspyyntö – Palvelumuotoilu ketterässä kehityksessä



Share This